Friday, April 30, 2010

Licin suda!

Akhirnye setelah hampir 5 jam membanting tulang mengemas bilik dan membuang sgale brg2 yg semak di mata, serabut di hati, berjaya gak ak mengclearkan bilik neyh. Huhu. Sok pg2 da kene balik umah sbb abah kesayanganku ajak pulg ke Melaka. Huu. excited gk la nk blk sbb da lame x ketemu same awek kecintaan ku, Aina. Eh. Tp minah tuh ade ke kt Melaka yg aku nk men redah je neyh. Umm.. Terjah je la. Kalu da jodoh x kemana:p

Dengan berakhirnye misi kemas mengemas, maka aku mengisytiharkan diri aku mula bercuti dari esok sehingga 25 Jun nnti. Yuhuuu. Cuti dari ilmiah je kay sbb still kene bgn pg gi keje. Wah2. Da besar rupenya aku. Da bekerja!(^__^")

Sem neyh terlalu byk kenangan yg x mungkin dpt aku lupakan smpi bile2. Terlalu byk pahit manis yg berlaku sem neyh n i will never can forget about it!

Pertama, masuk2 sem dpt roomate baru, her name is Norheriana Baderuliksan. My first impression towards her was like... Gerun seyh minah neyh. Cam sombong je. Da ke masam. Tapi lame2 die la roomateku, pengarang jantung hatiku. Aku sudah jatuh cinta same roomateku. But, dia bukan lg roomate aku sem dpn as she wants to stay wit her sis sem dpn. Honestly, aku trase sgt lost bile die pilih utk duk luar. Well, she understand me very well. Die taw bile aku sedih, bile aku perlukan die, ape yg aku suka mkn, ape yg aku xsuke, die taw aku suka tido n susah nk kejut aku bgn dr tido. Tp die xpernah fail kejut aku pg2 utk gi klas. Especially bile aku kate nk tido kejap dan mintak die kejut aku bangun dr tido sbb nak study.

I will miss u damn much, Heriana. I swear. Xkan ade lagi jeritan yg mengejutkan aku dari lamunan lepas ni. Xkan ade lagi sarapan utk aku bile aku bgn dr tdo lps neyh. X kan ade lagi teman yg akan dgr aku menangis kesedihan. X kan ade lagi kawan yang sanggup dgr aku menjerit dan menyanyi sekuat hati dalam keta kerana terlalu sedih. X kan ade lagi Heriana di sekeliling aku lepas neyh (T_T)

Heriana, if u read this, i just want you to know that I'm glad you're my roomate. There's no one else can understand me better, Her. Sumpah. Tak tipu! I wish i could turn back time dan pujuk kamu bersungguh2 supaya tak tinggalkan kite, Heriana. Kite x sangka kite selemah neyh bile kite taw kamu x kan ade lg dgn kite sem dpn. I miss you, Heriana.

I do really miss you:'(


Her...


I will miss you badly. Pasti!


:'(

Kedua, aku sambut New Year dgn cara yg sgt berbeza dr tahun2 sblm2 neyh. Well, it's too private kalu nak cite dlm neyh. Hehe. Biarla hati yg sdg berbunge2 cinta neyh je yg taw. Eh. Termasuk die juge. To you, Human! Awak pasti ingatkan? Awak membahagiakan saya sepanjang 2 hari tu. Saya betul2 gembira:)





Muke2 bahagia ketika itu:)

Ketiga, sumthing bad menimpa keluarga aku. Yep. It's too bad for us. Namun, aku cuba gagahkan diri menjadi setabah yang mungkin di hadapan abah. Aku tak nak dia bertambah sedih bile nampak aku sedih. I have to be strong for him. Abah. Dah bermacam2 rintangan yang abah terpaksa lalui demi membesarkan ena dan membahagiakan keluarga kita. I don't think that i can be as strong as you one day sebab ena sedar ape yg abah alami selama ini terlalu menuntut ketabahan yg tinggi dalam diri abah. Tapi ena berbangga kerana memiliki abah seperti abah:) Ena janji akan jadi manusia yang cemerlang jika itu mampu membalas segala pengorbanan abah terhadap ena.

I heart you, abah:')



Keempat, di saat2 akhir aku menghabeskan sisa2 sem neyh, aku dikejutkan dgn berita yang pada hakikatnya, sangatlah menggerunkan aku. I still remember that nite. The nite tht i will never can forget for the rest of my life. Pada awalnye, hati terlalu lega kerana malam tu merupakan hari terakhir aku perlu berperang dgn final exam. Rase sgt lega di hati. Tapi sesampai di kolej, aku diberitahu bahawa aku terpilih utk menjadi MTM kolej (Majlis Tertinggi Mahasiswa) Masa tuh aku memang tak tau nak react mcm mane. Last minute diberitahu, i was like.. eh. betul ke ni? Serius ke? Ape aku nk jawab? Aku rasa macam x bersedia je. Dgn masa yg singkat diberikan kpd aku utk berfikir, aku cuba berfikir sehabis2nye, berfikir utk masa depan aku jugak. Itu yg penting!

Bile memikirkan pointer yg semakin sem semakin mengecewakan, dgn tahap pick-up aku yg maha lambat dr org len. Ketidakupayaan aku utk multitasking, hati terasa spt mahu menolak.
Tapi, kalau diikutkan ketidaksediaan aku, Bile ntah yang aku bersedia. Sampai bile aku nak memanjakan diri aku utk tidak berani menerima cabaran? Tak berani menerima perubahan? Abah pernah kata,
kalau kita takut utk menerima perubahan dalam hidup kita, kita tak akan ke mana. Kita hanya akan berada di takuk yg sama. Well, i don't want that to happen to me!

Plus, aku sedar ini saja lah peluang terakhir yang aku ada utk aku belajar merasai kehidupan sebenar bila dah berada di alam pekerjaan nanti. If i dun grab this opportunity, i may regret it someday. Kalau aku menolak kali ni, maksudnye aku tak cukup matang utk menghadap dunia luar. So, i said yes. I said yes dan berusaha gigih utk terimanye dgn positif. Hopefully aku boleh hadapinya dgn tenang dan success sem dpn. Huu. Tengss to family, friends and dearest Hazriq sbb banyak beri dorongan selama aku menghadapi konflik identiti ari tuh. Huhu. Dorang je yang faham kenapa aku berfikir tntg benda nih dgn teramat serius. Berfikir macam nak terima pinangan org. Huhuhu.

Humm. Cukuplah takat tuh je kot. Banyak lagi sebenarnye aku nak cite tp jam da menunjukkan pukul 4.28 am. Kalu aku tak pegi tido skang, jawabnye aku akan tersengguk2 bwk keta ke Melaka sok. Bahaya2. Jom tido jom! Nyte!!


P/s: Sedang mengimbau kembali kenangan2 manis bersama dia, dengan harapan ia akan membuatkan perasaan itu menjadi semakin utuh selepas ini. Semoga tidak akan ada lagi duri di dalam hubungan kami. Aku manusia biasa yang tidak lari dari melakukan kesilapan. Tapi kini aku menyedari kesilapan itu dan berdoa ia tidak akan lagi mencalarkan kesetiaan aku terhadap cinta yang sangat aku hormati ni:')

1 respond!:

kawan lamamu said...

:'(