Saturday, April 17, 2010

Seharian bersama Reena!

Tajuk entry nak gempak kan? Konon2 nak lawan cite Jalan2 cari makan bersama Maria Tunku Sabri. Eh. Da tukar org ok. Kini Serina pulak.

Ari neyh mcm bese la. bgun awal sedikit dr biasa. Tu pon sbb ade minah gedik yg x abes2 tuntut spaghetti di hdpn mukaku mahupun di dalam mukabuku ku, menepon. X pernah fail ok! Sgt la gigih minah gedik itu!

"Kamu tido lagi ke? Kite ngan Fishy da otw dalam bas neyh. Kamu pegi mandi skarang. Kite kuar gi beli bahan. Ktorg da lapar!" *nada gedik lagi*

"Humm. Nak bgn la neyh."Jawab dgn penuh kasih syg(-_-')

Bgn2 dari tdo terus melabuhkan punggung di hadapan laptop, Yeah. Log in fesbuk dgn berkain batik busuk dan baju tdo yg cam kain buruk. Uhuh. Sadis. Buruk perangai kau reena! Kau yakin ke Aziq nak kau lagi??Errkk. Kemudian mandi cepat2 stelah dua minah gedik dtg ke bilik dan membebel sbb aku terlekat lg dpn meja. Ok2. Oh ye! Tujuan aku dikejutkan seawal 11.30am itu adalah kerana dorg nak makan spaghetti yg aku masak. Maka, dgn gigihla aku memasaknye di dlm bilik walaupun segale kelengkapan memasak sgtla terhad. Naseb baek lah ade Fishy yg ala2 McGaiver, McGiver, err. camne ntah nak eja. Whuteva! Disebabkan kami kekurangan duit, maka spaghetti kami pon serbalah kekurangannye. Tp, yg penting kite enjoyyy!~ *ohh. gedikk!*

So, dis is whut we call, Spaghetti bajet. (Akak ingt, akak sorg je bole bukak gerai nama cendol bajet?? saye pon bole taw? cuma malas je nk bukak2 gerai neyh. Bz dgn karier.Dowhh???^__^'


Wat sesimple yg mungkin okeyh.


Close up!Nyum3. Xsabar!!!:)


Mempersembahkan....Spaghetti bajet!!
Walaupun tanpa cheese n brokoli, kau masih menyelerakan:p

Masa tgh lepak2 pas kekenyangan shingga xbole bgerak ke mana2, abah call and ask me whether im going back today or not? Die kate ade surprise. Oh. oh. I was like....Abah beli hape utk ak? kene balik neyh! haha. So aku pon memecut wahid kesayanganku pulang ke pangkuan ayah bonda. Tapi, malang. surprise tuh bknla utk aku. Utk abah sndr rupenye. Urghh. Hancus hatiku (Tapi muke maintain cool ok. Kau kan ego reena. Tahan2!)

Tapi, perkara lain yg sgt menyeronokkan bile smpi umah is when i got the chance to meet Rumiza, the baby sitter from Kemboja. Baru 21 years old taw. Sgt cantik orgnye. Kalu aku lelaki, janji ak akan tergoda, dan terus masuk meminang die. ahaha. Die x pandai ckp Melayu lg, tp mama kata die cpt blaja n sgt rajin curik2 buku iman bile iman xde sbb nk blaja bahasa kite. so sweet kan? Ohh ye. Anak sdara aku yg hensem tuh mmg kedekut. Melenting btul die bile Miza amik buku die. Ishh. syg. Auntie Ena x ajar mcm tuh kan?

Malam td, ktorg kuar bramai2 pegi Tesco nk cari brg dapo sket n juge belikan buku utk Miza so tht she will able to learn our language tanpa perlu mencurik2 buku si hensem boy yg kedekut itu. uhuh:p Mase dlm keta tuh, aku try gak la borak ng die, tapi, adoyaii~ memg fail la. Aku da la ckp laju. X reti nk ckp slow. Memg berkerut2 dahi Miza ak tgk td. Cian awwk Miza. Xpe2. Kak Zana da bg task kt awak kn? Mlm neyh awk kene bace buku n sok kak zana soal. Huuuu. Scaryyy. Cam nk amik xam. Gud luck Miza!:D

So, i introduce to u, Rumiza, the gojes girl:)


Sumpah cantik. Kulit flawless!Oucchh~

Ni je yg ade. X brani nk candid lebih2, nnti die takut nk dekat ngan aku lagi. Kang die pikir aku suke die plak an smpi nk snap2 gambo candid. Tggula bile ktorg da rapat nnt heh. Seng sket nk ajar die jd gile kamera cm aku *niat sungguh mulia*



Aku teruja juge mencari buku ini utk die. Im trying my best to be nice. Well. Aku suke berkawan dgn org cantik. Sbb aku hodoh. Apekah? Kau gile la reena! (-.-)


Tapi.. memg huduh pon an? tgkla. tgkla. da la kembong mengalahkan belon yg cukup sifat, mata nk tiru gak koala bear an. selendang plak ko pkai mcm nk x nk. Pusing2, ok dah. Jom kuar, mama. Errgghh. Selekeh duhhh. Malu menjadi diri sndr~


Seb bek dua2 kesayangan aku neyh hensem, segak lagi bergaya. Kalu aku ade anak pompuan, aku nk kawenkan anak pompuan aku ng dorg berdua. Brani la anak aku nk membantah. Mama garang neyh!!blalala~

P/S: Nampak gerai cendol bajet tu da bukak balik kt simppang tuh. Terujaaa~

0 respond!: